TRÖTTVÄDER.

Hej på er. Idag har det varit regnväder hela dagen, de´ä int nå kul dä´. Har mest sovit. Vaknade kl 10, för Matte skulle dra iväg till en gammal tant, som Matte lovat en hink med svamp. Sedan på em. drog hon iväg till stan och storhandlade. Jag sov inne hos mormor och morfar jag. Sköt de. Sedan kom matte hem, och så kom Sanna, och då bidde jag så glad så.  Men igår blev det överraskning. Jag låg i mattes säng och sov, så kom husse med kopplet, då fattade jag. Bilåka igen, å fy fasen. Jag darrade så jag knappt kunde stå. Men sedan sa matte att vi ska åka till stugan och springa i skogen. Då blev det bättre. Innan vi kom till stugan stannade vi på ett ställe där jag aldrig varit, och det slutade med 24 liter svamp igen. Matte som lovade att inte plocka nå mer. Hon skyllde på att hon lovat plocka åt en tant som inte kan gå i skogen, men som gillar svamp. Ja, okej då. Sedan kom vi fram till stugan, å vet ni va matte och jag gjorde då?????? Vi drog till skogen och plockade svamp. IGEN. Men nu är det färdigplockat för i år, sa hon. Vi får väl se. Det blir ju älgjakt på måndag.  I kväll ska vi mysa i soffan och kolla tv.
Husse är kvar i stugan, och vi kanske ska hämta han på lördag. Dags att dra upp båten på bryggan.  När vi skulle åka hem i går, gömde jag mig i skogen, å dom ropade och visslade, men vem brydde sig? inte jag ialla fall. Tillslut gick jag hem, och då haffade matte mig med kopplet.  Men ändå skönt att vara hemma igen. Somnade så skönt med min matte.









Fasen nu kommer husse med kopplet, hemfärd förstås, fasen åsså.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0