GLAD PÅSK.............

Ja tänk att det är påsk igen, men va bra, då blir det ju sommar snart. Vi har ju haft sommarväder här en hel vecka nästan. Jag har mest legat ute i solstolen varje dag. Ut kl halv åtta och in i åtta tiden på kvällen. De är mysigt de´. Men idag kom det lite regn, men då tog matte in solstolen på altan så jag kunde ligga där och spana lite. Matte har stått vid spisen från kl halv två idag till halv nio nu ikväll. Gissa om det luktar gotta här. Köttbullar, fläskfile, janssons och så skinka. Men det blir i påsk de. Hon säger att ryggen håller på att gå av. Hoppas inte, för då kan vi inte leka och busa. All snö är borta från gården nu. Matte och jag krattade lite gräsmattor igår. Så hjälpte jag till att gräva lite i ett land, men typiskt att det inte skulle grävas där då. Hur ska man veta. Då grävde jag en grop i gräsmattan, men det fick man inte heller göra. Nej tacka vet ja´snöhögen, där fick man gräva hur mycket som helst. Matte håller ju på med tomater och blommor i växthuset, och tror ni jag fick gräva där då, nej, nej. Men matte hon grävde hon. Konstig dom där tvåbenta varelserna ibland. Visst då. Jag vill ju bara hjälpa till, nu när matte har sån hemsk hosta, ja hon hostar bara hon rör sig. På nätterna hostar hon så jag inte kan sova.
Längtar ni åsså till påsk, jag gör de´för ja´vet att jag kommer få ett påskägg med lite vovvegotta i. Få se om jag ska vara påskkärring och överraska mormor och moffa. I morgon så drar jag nog till Blåkulla nån dag, tar med mig kvasten, kattrackarn och kaffepannan. Då kan matte passa på att gräva i sina land bäst hon vill, så de så. Ni får ha en trevlig påsk allihopa.  Matte skulle lägga in nå bilder, men så funkar de´inte så bra. Hon blir sur då, men det går över. Hon får lägga in bilderna senare.  Natti Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0