SAKNAT ER ALLA................................

som läser min lilla blogg. Som ni väl redan vet så har min matte fullt upp, och hinner knappt slå på datorn. Men ikväll har hon lovat hjälpa mig att skriva ner lite. Dagarna bara rasar på, men det är ju sånt tråkväder varje dag. Ena dagen sol och hård blåst, sedan bara regn och regn. Men ja´ligger ute i min solstol ändå ja´.Förra veckan så fick jag besök av en liten, ja pytteliten vovve. Han var mindre än en katt. Ja´blev väl lite blyg och generad, men han var ju så snäll och söt. Inte nå´farlig alls. Han fick låna min strumpa med en boll i, och så ville jag ha dragkamp, men ja´tror inte han fattade va ja´menade. Lite busig var han iallafall. Hoppas han kommer fler gånger. Matte sa att han vägde lite mer än ett kilo kaffe, de´ni. Så var Toravovven hit en dag, men hon var int på nå´lekhumör alls. Ja´tyckte hon var lite sur, men det kanske blir bättre nästa gång. Så längtar jag efter min moffa som fortfarande är kvar på sjukhuset. Jag kollar varje dag om han inte ligger i sängen, men nej, inte. Matte och jag är hos mormor varje kväll, och då brukar jag ligga i moffas säng, så den blir varm och skön. Å vet ni va´, jag har börjat löpa nu, så matte är så orolig att jag ska bli skendräktig igen.  Men då ska vi gå till veterinären. Undrar va´vi ska dit för. Det är så mycket man inte förstår. Men matte fixar de´hon. I morgon vill ja´ha soligt och varmt, för då sa matte att hon skulle ta sig nån timme, och sitta ute i solen med mig. Men det blir väl bara regn. Vill ha vår på riktigt nu.
Nu ska mattegumman och jag slänga oss i sängen och gosa lite. Jag har blivit lite extra gosig nu, säger matte. Vill ju bara ligga nära och pussa matte i hela ansiktet ju, och så halsen. Då behöver hon int tvätta sig i " möra ". Bra va.
Nattinatti på er, och slaskiga pussar.



För nån vecka sen så var det en SUPERMÅNE, då var matte och jag ut och fotade. Det blev lite långt håll, för den var ju så högt uppe i luften ju. Ja´trodde det var en boll ja´. Tokit de´kan bli då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0