GOD JUL PÅ ER................................



Ja, nu var det ett tag se´n jag skrev igen. Men min matte är ju inte så pigg att hon orkar sitta så mycket vid datorn, och så har hon ju haft så mycket att göra nu när det blir jul. Vadå måste?????????? Huvudsaken att det finns skinka och mattes köttbullar tycker jag, visst då. Så har det ju kommit lite snö, och fasen va´roligt jag tycker det är. I måndags var Tora vovven hit, ja jädrar i mig va´vi hade roligt. Vi sprang runt runt och låg och hasade i nysnön. Vi såg ut som snögubbar, med svans. Åsså grävde vi i snöhögen som husse gjort till mig. Idag sa dom på TV att det skulle bli regn i morgon och massa plusgrader. Inte kul de´.  I morgon kväll kommer Tora vovven hit igen och då vill vi ju ha snön kvar. På julaftons morgon ska jag, husse och matte åka hem till Tora vovven och äta julfrukost, det blir kul, men men....................................då måste ju jag åka bil, fasen åsså. Jag HATAR att åka bil. Synd att det är ca 1 mil, annars hade vi kunnat gå dit. Men det blir nog bra ändå. Sedan ska vi väl vara hos mormor och morfar, matte ska bjuda dom på julmiddag. Dom är ju rasslig båda två. Så kanske mattes stora pojke " Diddi " kommer hit till oss, för han har jour hela helgen, va´de´nu är för nåt. Hans övriga familj är borta hon andra släktigar. Det blir kul, för jag gillar han ja´. Vet ni...i morgon ska matte köpa en julklapp till mig. Hon ska gå ner till Zooaffären mitt emot vårat hus, jag tror det blir ett smaskigt märgben. Så har matte sytt ett nytt täcke, eller väst åt mig som jag ska ha på mig när det är kallt ute. Hon sydde på reflexer åsså, så jag syns bra i mörkret, och så sydde hon på reflexer på bandet åsså, bra va´. Näää, gott folk, nu måste jag sova så jag blir pigg i morgon, sover oftast hela förmiddagarna nu för tiden.  Ha´de´bra.
GOD JUL PÅ ER....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0