JAPP....... DET BLEV SOM JAG SA` I GÅR............

Tora vovven kom kvart över sex i morse. Matte och jag låg och sov, men jag hörde nåt i hallen, å fasen vilken fart det blev ner för trappan. Ut på gården och busade av oss, men det var ju så kallt, så vi gick in efter en stund och busade vidare.  Så gjorde matte mat åt oss, men Tora vill inte ha hennes mat och jag vill inte ha min mat, så vi byter matskål med varandra. Mycket godare med lite annat, det tycker Tora åsså.  På dagen blev det bättre väder så då var vi ute och lekte tills vi fick gå på en prommis med matte och husse. När vi kom hem blev vi lite trötta så vi vilade oss lite, innan vi gick till mormor och morfar och fikade. När klockan var halv fem kom Toras husse och hämtade henne. Då somnade jag bums, och sov till klockan tio i kväll. Skulle ut och slå en drill, men hua va´kallt de va´. -19,7. Hoppas det blir bättre i morgon, för vet ni.....Tora kommer i morgon igen.  De´blir kul dä´. Ha de bra. Nattinatti.


 Så här trötter var jag när vi skulle äta mat, jag orkade inte stå, utan ligger i korgen och äter. Det går ju bra de å`. Men Tora hon orkade stå hon, för hon slafsade i sig maten fort. Hon har int tid att tugga hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0