NATTSUDD.........

ja det är vad matte är. Hon sitter uppe halva nätter, ja som vill sova tidigt. Här är det bara regn och regn. Jag gillar inte de´ja´. Man blir så blöt. I morgon kommer min mormor och moffa hem. Dom har varit borta i nio dagar på avlastning, så matte har haft lite ledigt. Hon tänkte ju dra iväg till Malta eller nåt, men hon hade ingen ork. ( ingen gladare än jag) I tisdags fick jag kompisbesök från Jämtland, de ni. Lilla Tilde vovven kom och hälsade på. Jädrar i mig så gla´ja bidde. Så har husse varit i stugan nästan hela veckan, så i går drog matte och jag dit åsså. Först fick jag ut och åka båt, sedan blev det svampskogen, dom plockade en varsin hink med trattissar,å fasen va jag sprang och skuttade. De är så kul i skogen. Efter det blev det att hoppa och leka i vattnet. Matte kastade pinnar som jag hämtade. Jag har blivit ganska duktig i vattnet nu.  Vet ni, när matte började byta om så fattade ju jag att det skulle bli hemfärd. Jag som trodde vi skulle sova kvar. Då smög jag iväg i skogen och gömde mig, husse och matte ropade och ropade, men jag ville inte höra, men så såg matte mitt huvud sticka fram bakom en sten. Då kom hon med kopplet, men jag sprang längre bort ja´. Tillslut kom husse och rev i, så det var bäst att stanna. Jag blir så skakis så fort vi ska hem, vill ju vara i stugan och busa. Husse blev kvar igen, så matte och jag åkte hem vi. Gissa om vi var trötter.
Idag har det åsså regnat, så jag har mest sovit i mattes säng. Så skulle vi dra iväg och handla lite, och då blev jag skakis igen, gillar ju inte att åka bil. Så då sa matte att jag skulle få vara hemma om jag ville, och det ville jag, men fasen så tyst och ensamt det blev. Jag är ju van att mormor och moffa är hemma, men det gick bra. När matte kom hem så hoppade hon i poolen och badade, jag blev ju sugen ja´ åsså, men jag tittade på matte ja´. Såg lite kallt ut. Nu ska vi sova ialla fall. Nattinatti.


Kanske sista båtturen för iår, fy fasen va tråkigt.


Husse och jag grillar korv. Gött dä´.


Här är det svamp torkning, å så gott de luktar.


Kommentarer
Postat av: Fasaii

söt hund ni har.

2011-09-20 @ 19:26:53
URL: http://fasaiilove.blogspot.com/
Postat av: carina

Hej!

Måste bara få fråga om din hund är en blandning av golden/labbe/setter/leonberger? Hon ser precis likadon ut som min hund nämligen:) Förutom att min är en hane och därmed lite grövre i kroppen. Skriv gärna svar till [email protected] mvh carina

2011-10-18 @ 18:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0