ÄNTLIGEN.....

solen har varit framme hela dagen idag, och jag har legat i solstolen och solat. Så kom Lars hit, å fasen va´ja´blir gla då. När han åkte hem så tog matte och jag en långprommis igen. Det är sååå skönt så. Vi såg tussilago, blåsippor och vitsippor. Matte måste ju bara känna på dom lite. Konstig hon ibland. På eftermiddagen kom matte ut och satt med mig i en stol, då var det myspys. Sedan fick jag ett spratt och sprang runt runt ett tag, och matte skrattade åt mig. Husse drog ju till stugan igår, och idag ringde han och tyckte att matte och jag skulle komma i morgon, men det går ju inte. Vi måste ju sköta om gamlingarna vi. Synd de´, för i morgon blir det väl smälla av, och jag gillar int  de´ja´.  Varför måste folk hålla på med sånt? Fattar inte. Matte och jag får krypa under täcket vi. Nu ikväll har vi tagit en till prommis, så nu är jag trött i fossingarna. Bäst att sova lite, så jag vaknar tidigt i morgon. I morse var matte upp kl sex och hämtade tidningen, va de nu ska va bra för, när man kan ligga och gosa i sängen. Jag sov till halv nio jag. Skönt. Matte ska sitta och sticka en stund nu hon, för hon har lovat bort så mycket dockkläder. men hon kommer nog och gosar med mig om en stund.  Nattinatti på er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0