SPORTLOV...

Vet ni, i morse drog matte iväg med bilen igen, och så sa hon att "jag kommer snart "( brukar ta minst två dagar tycker jag ) och då skulle hon ha en överraskning till mig. Vet ni va´de´va´................JO, hon kommer hem med tvillingarna, trodde först int att det var sant.  Men det var ju det.  JIPPI.... va vi har haft roligt ute med dom. Har busat i snön, gjort snölyktor, spelat fotboll, grillat korv ute. Husse och matte var åsså med ute och lekte. Sedan blev jag trötter och hoppade upp i solstolen och solade lite, skönt de´. När vi kom in på eftermiddagen kollade vi på en film som matte fick hem på posten. Den handlade om 5 små vovvevalpar. Jag låg med barnen och kollade jag. Sedan ville barnen ut igen och spela boll, och jag följde med ut en liten stund jag å. Måste ju ha koll på matte jag, så hon inte smiter iväg. När barnen lekt klart ute var det dags för mat. Dom fick makaroner och köttbullar med brun sås, å jädrar i mig va´dom åt. Jag fick åsså smaka. På kvällen åt vi glass. Sedan blev barnen trött och somnade så snällt, efter att vi hade en gosestund. Jag och matte blev också trötter, så vi ska sova nu vi. Matte har fått varit ute mycket idag, så hon sa att hon var mycket piggare. Då blir jag glad.
Nattinatti på er.


Så här trötter blir jag efter en dag med tvillingarna, men kul har vi haft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0