Struliga dator.....ååååååååå

Hej, matte arg på datorn. Vi försökte skriva igår och skicka bilder, men det sket sig hela tiden, gick bara skicka bilder eller skriva. Jaja nog om det. Jag ville berätta om min söndag . Den började med att matte och jag åt frukost i lugn och ro, husse borta sen i torsdag. Sedan var vi ute hela dagen och jobbade i trädgården, jag hjälpte matte att riva omkring lite och så plockade jag ner massa vedpinnar från husses vedtrave, det var skitakul de´. Sedan satt vi oss ner i varsin solstol och vilade, och vet ni va´som hände då......................Jo WILMAGUMMAN kom till mig.  Å jädrar i mig va´stor hon blivit, å vilken stor fin yvig rump hon hade fått. Hoppas min blir lika fin. Hon är ju 2 månader äldre åsså. Vi lekte och busade, så fick hon låna mitt vita tuggben som inte jag gillar, då blev hon glad. Men min solstol fick hon inte sitta i för den är bara min, så de´så. När dom gick hem så tog jag tuggbenet och gnagde jättelänge, det var ju gott, men så  smakade det ju  Wilma. Hoppas hon kommer och hälsar på igen.  På kvällen kom husse hem med nå konstiga saker, fisk hette det viss,  öring tror jag, ska få smaska på dom i helgen.

I går var vi ute hela dagen igen, hjälper matte varje dag i växthuset. Ja springe före dit ja, vet precis. Men så drog matte i väg i dumma bilen, men kom hem efter en stund. Då blev jag glad. Han var iväg och köpte en sån där bur som jag ska sitta i när vi åker dumbilen ( trodde dom ja ). Jag testade buren genast dom satt ihop den, å fasen va det var mysigt. Matte la i min nya kudde och en filt som jag fått av Rut. Jag sov i buren ute ca en timme. Mysigt värre.  På kvällen var matte ute och spelade fotboll med mig och så lekte vi.  Jättetrött på kvällen. Matte tog in buren så jag låg i den i rummet när husse och matte glodde på tv. Jag kollade in hundskolan jag åsså.

Nu är det onsdag, och det gillar jag inte. Matte åker bort kl kvart över nio och kommer hem kl tolv, hon ska spela bingo med gamlingarna på Furugården, sedan drar hon igen kl två till fyra och spelar spel med nå pensionärer, jag får vara hemma med husse jag, men det ska väl gå bra. LÄNGTAR till i kväll då matte är hemma med mig. I morse när matte skulle duscha blev jag ledsen, så jag fick vara inne där med henne.  Nu ska jag ut innan matte drar iväg. Nu fick ni mycket att läsa va´.  Kolla bilderna vi la in igår. Det är när jag hjälper till med ved, och så är det Wilma och jag, sedan Wilma när hon gnager på mitt vita tuggben sedan jag i min solstol.

puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0