Söndag

Ja, nu är det min tredje dag i stugan, så jädrans mysigt, matte och jag gick ut i skogen och plockade blåbär, och vet ni, jag ÄLSKAR blåbär. I början plockade matte till mig men sedan plockade ja själv ja, de gick bra de å.  Sedan stod matte och fiskade på bryggan. Hon fick jättemånga fiskar. På eftermiddagen gick vi ut i skogen igen och då plockade dom nå gula konstiga saker i backen. Gul kantarell hette det, svamp alltså, men dåe fick ja inte äta, sa matte. Jag sprang och röjde i skogen tills jag blev helt slut. Busade med Sally gjorde ja åsså, å jädrar i mig va kul vi hade, men hon åkte hem och då blev ja lessen. Vi skulle ju åsså dra hemåt, men då sa matte " ska vi stannaen dag till då ". då spratt de till i mina småfossingar, så gla ja blev. Jag sov från kl sju på kvällen till kl halv nio på morgonen. Dutti ja ä, säger matte och husse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0