Varma dagar......

Oj oj oj, vilken helg det blev. Vi drog som sagt till stugan på fredagen, vi plockade upp alla väskor med mat och sånt, sedan drog vi ut och åkte båt. Vi åkte till ett ställe som heter Boön, där vi klev iland. Matte bar ut mig i vattnet så jag måste bada. Jag är ju en liten badkruka ja´. Men det var ju skönt iallafall. Sedan åkte vi hem till stugan igen och satt på bryggan och kollade solnedgången. Det var fint.
På lördagen gjord vi lite kaffe och mackor, lite götta till mig, och stack ut på sjön före klockan tio. Kom inte hem förrän vid halv fem. Jag sov ganska mycket för det var varmt, men husse och matte hade fixat ett parasoll som dom satt fast fram i båten, lite mysigt de´. dom satt och fiskade och drog upp skapliga abborrar som levde om i plasthinken, men jag brydde mig inte. På kvällen kom grannen och frun över, och då fick jag ett ben av dom, men matte blev ju orolig hon, men det gick bra. ( tills dagen efter. )
Söndagen tog vi det lite lugnt en stund, Husse och matte badade i sjön flera gånger, och visst blev jag lite sugen. På dagen drog vi iväg med båten igen, jag hoppade i alldeles själv. Vi åkte till Smörnäs och köpte glass. När vi kom hem till stugan hade vi främmande på bryggan, med två voffs som badade som bara den, ja dom var helt galen, dom hoppade från bryggan hela tiden, lika som Tora gör, att dom vågar. Det var en tjejhund och en pojkhund och det var ju inte så bra med tanke på att jag nyss hade LÖPT, ja det var det som var hemlisen som jag lovade att berätta senare, för matte var ju inte säker, men man kan faktiskt löpa fast man bara är sju månader. Matte och jag gick sedan till grannens badplats och då bar matte i mig två gånger, och det var lite skoj faktiskt. Jag ska nog lära mig att bada jag åsså.
I veckan har jag väl mest slöat eftersom det varit så varmt. I går stack matte och jag iväg i bilen, och vet ni va´? Vi åkte och hämtade dom där tvåbenta småbarnen som jag gillar. Dom var här hela dagen och badade, tills det blev ett j....a liv uppe på himlen, jag blir ju lite rädd då, så jag gick ner i matkällaren och lade mig, och så ÖSregnade det, men det var väl ganska bra det. När det slutade regna åkte matte och barnen i väg till  Åsbyggeby och köpte nyplockade jordgubbar, smaskens de´.... då blev det gubbar och glass. På kvällen var tvåbenta kvar här och dom ville sova i lillstugan, det brukar ju matte och jag göra, så det blev att vi blev fyra stycken där, jag tyckte det var myspys jag. Jag tycker ju om att pussas och gosa, och det blev MASSOR av sånt med barna. Vi somnade fort.
Matte vaknade först i morse, men jag låg kvar med barna en stund och passade på att pussa dom lite när dom sov, kul va....Sedan har vi varit ute och lekt och matte och barna har badat i poolen hela dagen, jag har mest sovit i matkällaren där det är så svalt och skönt. I sextiden skjutsade matte hem småttingarna ( inget kul dä´) då blev det tomt.   Men.............
vet ni va´som hände i halv tiotiden ikväll??????    JOOOOOOOO min TORA kom hit, ja, ja´blev så jädrans gla så jag trodde jag skulle tuppa av, Dom stannade till bara för att heja på mig, attans jag är så lycklig. Men sedan dom åkt så trodde matte att hjärtat skulle stanna på mig, så flåsig blev jag. Men jag höll på att krama och pussa ihjäl Tora åsså.
Men va´gör man när man blir så lycklig, va? Nu säger matte att vi ska sova för hon har lovat att plocka lite jordgubbar i morgon åt nån gubbe som skulle ha, så ska hon plocka åt oss med, göttigött. Jag gillar jordgubbar. De gör väl ni med va´.
Pussar och kramar   Ziiri
 Bilder kommer nån gång när matte får ordning på den här förb.....e datorn.

Kommentarer
Postat av: Marina A

Men Ziiri, är inte du så stor nu att du kan gå själv? Ska matte behöva få ryggskott för att du är en badkruka så hon måste bära i dig?

Ut och simma lite, de e jättebra träning och svalt och skönt oxå. Hoppas att vi syns snart, du har säkert växt sen sist jag såg dig.

KRAM

2009-07-03 @ 20:48:25
Postat av: Ziiri

hej Marina, det var länge se´n jag träffade dig, jag är ju stor nu, men matte tror att jag är hennes lilla baby, och det är rätt mysigt de´. ha de bra .

2009-07-03 @ 23:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0