Vilken helg, alltså

hej, nu var det längesedan igen, men matte tycker inte det är roligt när datorn bara krånglar, men nu är den nog bra. Konstigt va, i dag blev matte arg på datorn och åkte och köpte en ny bärbar, och vet ni vad som hände, jo mattes stora pojke kom hit idag när matte nyss kommit hem, och han går upp och sätter sig vid mattes gamla dator, och hokus pokus så fick han igång datorn så den funkade, så nu ska matte lämna tillbaka den nya för gammeln är ju åsså ganska ny. Nog om datakrångel.
 I fredags drog vi iväg till stugan,  bilen fullastad, å ja´blev så gla´när vi kom fram och ja fick se båten vid bryggan, så ja tittade lite gulligt på husse, och han sa " ska vi åka båt " å satan va gla ja bidde. Vi åkte ca 45 minuter, och det var så spegelblankt och fint. Men när vi kom till stugan igen kom nästa överraskning. Lilla Sally var hos grannarna, Dom var hundpiga i helgen, å då må ni tro att det blev ett riktigt röj,  Vi turades om att jaga varandra och ibland fick jag bresladd i svängarna. Husse och matte kom åsså ner till grannarna en stund, men sedan gick dom hem och grillade, men jag var kvar med Sally ja´. Det är väl första gången jag lämnade matte så länge, men jag var hem och kollade så hon satt kvar. När klockan var tio gick jag hem för då var jag helt slut. Matte gjorde iordning i sängen åt mig, och vips så somnade jag och drömde om GoSally. Ja hon är gullego. Ni ska få se bilder. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0