Matte och jag ensam.

Ja hej på er, är trött nu, men ska skriva ner några rader om igår och idag.  Igår var jag mest ute mellan skurarna. På em. skjutsade matte och jag upp husse till stugan, han och nån annan gubbe skulle fixa en ny badbrygga, eller flytbrygga hette det visst, den gamla var dålig. Vi plockade liljekonvaljer till mormor på väg till stugan. Vi var där ca 1 timme, det var så blåsigt och kallt, men jag hade kul jag, sprang runt huset, ner till sjön, ut i skogen. Ja, det va kul de. Sedan åkte matte och jag hem, och då blev jag åksjuk så jag kräktes lite i min fina hundbur, men matte fixade det när vi kom hem. På kvällen var jag så trött så jag somnade kl åtta. men det var skönt.

Idag sov jag till halv elva, var så jädrans trött, kanske regnvädret. Hann bara sträcka ut mig så kommer Toravovven och Toras husse. F..n vilken överraskning. Men vi fick inte springa in och ut, för vi var så blöta. Rätt som det är så kommer KnubbSune och hennes husse, matte och småttingar. ja, då blev det springa av, Sune är ju så liten så hon kunde stå under Tora när det regnade, smart va? Vi var ute och lekte i regnvädret när alla hussar, mattar, mormor, morfar och alla barn var inne och åt smörgåstårta Det var mormor som fyllde år. Gillar när det är mycket folk, för då är det alltid nån som kan klappa mig. Nu har matte och jag kollat lite på tv, men nu ska vi sova snart. Lägger in lite kort från idag med mina kompisar ,en annan dag. I morgon ska matte och jag hämta husse.

Nattinatti


Kommentarer
Postat av: carola

hej gumman...



Vilket väder ni hade igår..Sune tycker det är kul att träffa dig, kanske träffas i hundgården någon dag..



kram kram

2009-06-14 @ 11:41:47
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0