HEJ DÄR.

Måste berätta vad jag haft för mig i veckan. Jag har haft skitkul varje dag. Husse, matte och jag åkte till stugan i måndags och när vi fixat allt i ordning så tog vi en liten båttur på Skålbackasjön, och åkte till Omar som satt på bryggan med sitt främmande från Israel, och vet ni, dom tyckte jag var såååå söt. Men dom pratade så konstigt, och matte åsså, så jag fattade inte vad dom sa. Matte berättade för mig sedan. När vi kom hem så gick vi ut i skogen och plockade lite svamp, och jag sprang och skuttade som bara den.  Efter maten kom Omar och hans bror till oss med lite konstig fisk. Dom hade friterat löja och ville bjuda på, och matte som är lite kräsen skyllde på att hon var mätt, men dom tjatade så hon måste smaka, och vet ni vad hon sa?  ååå, it´s very good. Sedan blev det nattinatti för mig kl sju.

Tisdag vaknade jag kl halv åtta. Då fixade matte matsäck och vi drog ut på Lundbosjön och fiskade. Mysigt. Solen sken och vi med den. På em gick vi ut till skogs igen och plockade mera svamp, dom släpade hem en varsin hink, men jag hade roligt i skogen igen, började gräva i lerpölar, så jag såg ut som en sotare nästan. Matte sa att jag är som småbarn som bara geggar i vattenpölar. Ja, men kul var de. När vi kom hem tog matte med mig till grannens badvik och tvättade mig, det var faktiskt skönt att bli ren och fin igen, men det var kallt i vattnet. Vi tog en skogspromenad innan jag somnade kl halv sju.

Onsdag var jag trött i mina småfossingar. Men vi gick ut i skogen igen och jag skuttade som ett litet gulligt rådjur sa matte. Dom plockade nå röda saker som heter lingon, och dom tyckte jag inte om , bara blåbär gillar jag.
När vi kom hem så spelade vi lite fotboll. Dä ä kul dä. Efter maten var jag dyngtrötter igen och somnade kl sex. Skönt.

Torsdag när jag vaknade så var det ett jädrans liv utanför, och va fick jag se, jo en hög med kanadagäss  ( 44 st ) ute på sjön. Jag gick ut på bryggan och tittade på dom men dom blev inte rädd.  Gick ut i skogen och dom plockade två till hinkar med svamp, jag tror dom fått fnatt. Men matte hade lovat en gammal tant att hon skulle få en hink med kantareller, för hon kan inte gå med rollator i skogen. Mmmm, min matte ÄLSKAR att plocka svamp, men hon vill inte så gärna äta dom. Konstigt va? Sedan stod matte på bryggan och metade i två timmar medans jag sov middag. Efter maten var det bara att packa och dra hemåt, men jag ville som vanligt inte, utan smög ner till bryggan och hoppade i båten och gömde mig igen, men dom vet ju det, så husse kom med kopplet och matte hoppade i båten och lyfte ur mig. Tung blev jag för jag hjälpte inte till nåt, bara hängde som en trasa, men så blir det när man måste åka hem fast jag inte vill, så det så.
 Men det var skönt att komma hem åsså, jag sprang in till mormor och morfar, och fasen va jag tvättade dom i hela nyllet, så glad blev jag, och dom åsså. Dom längtar efter mig när jag inte är hemma. Mormor är så orolig att jag ska komma bort i skogen, men jag är bara runt stugan, men ibland kilar jag iväg en bit, men rusar hem genast då matte eller husse ropar. Bäst så. Jag har sovit nästan sen jag kom hem, och ska nu sova vidare med min mattegumma. Nu fick ni mycket att läsa, och ni ska få några bilder från veckan åsså, så får ni se va lortig jag var. Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0