HEJ IGEN.

Nu var det ett tag igen sen jag skrev, ska försöka skriva lite oftare, men matte är ju bara ute och jobbar med alla blommor och sånt.  Ska tala om att jag har låtsasbäbisar ja´. Matte funderar varför jag bäddar och gräver ner alla saker, hon fattar inte. Jag gömmer mina saker under husses och mattes kuddar och täcken. Då sa matte att jag var skendräktig, men va vet hon om de då.  De´ä´ju mina bäbisar.  I går kväll fick jag en mjukis gris av matte ( ja, hon samlar ju på nöffar hon ) när jag låg ute på soffan på altan. Den gillade jag. Tvättade den överallt, sedan somnade jag med den, och den var så gosig. Jag sov med nöffen hela natten nästan. Myspys. Så en dag kom lilla FisLisa till mig, hon är så mullig och go att slicka på, och hon drar mig i rumpen och öronen, men det gör inget. Det gör inte ont. Då passar jag på att pussas lite. Jag får det för Lisas mamma åsså, så de så. Vet ni var jag är nu då???????????????? Nä, visste väl att ni inte visste de.  Jag är i stugan med husse jag, för matte ska rensa land med gamla blommor, och då vill ju jag hjälpa matte att gräva och riva upp blommorna som hon gör, men hon vill inte ha nå hjälp säger hon, skyll dig själv tänkte jag. När vi kom till stugan blev jag jätteglad, för det var en vovve där som jag aldrig träffat, som heter Wilma, Och hon var vid våran brygga och hoppade i vattnet. Hon ÄLSKAR att bada, jag blev lite avis, för jag törs inte hoppa i, jag vill gå i. Wilma kom och hälsade på flera gånger, så vi har lekt, och nu är jag dyngtrött. Måste in och bädda och passa bäbisarna åsså. Ska slänga in några bilder åsså. Natti natti.


Nöffen och jag.Lilla Lisa och jag.


Kommentarer
Postat av: carola

kom ihåg att matte ska ta ur dig det;)

Ut och promenera mycket...

Så fina kort och du o lisa är ju så söta vänner

2009-09-11 @ 08:25:41
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Agge

vilka fina bilder som din matte har lagt in på dig och lilla Lisa...vet du att jag är lite rädd för hundar för det var en dum hund som bet mig en gång...men du verkar ju vara en snäll och gullig hundtjej...

2009-09-13 @ 21:34:08
Postat av: ZIIRI

Hej Agge, va kul att du tittar in till mig och läser, du ska veta en sak, jag är JÄTTESNÄLL ja´, Jag brukar bara pussa lite på alla små tvåbenta som kommer, det ä´så myspys. Du kan få en blöt slaskig puss du åsså, så de så. Skickar en till dig nu.



Puspuss.

2009-09-13 @ 22:30:31
URL: http://ziirithequeen.blogg.se/
Postat av: Marina

Va söta du och Lisa är ;)

Du får lära dig att hoppa från bryggan du också, det är roligare än att gå i som tanter gör =)

Ha det bra så ses vi nån dag

KRAM

2009-09-16 @ 16:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0