TJOHOOO...

nu är jag en glad vovve igen, pigg som bara den. Jädrar i mig va kul det är med mycket snö. Jag gillar när det inte är så kallt ute, och igår och idag har det varit bara några grader kallt. Idag har jag mest varit ute och lekt i snön. Husse har kört med snöslunga, så jag har fått en jättehög snöhög att springa upp i, och så hasar jag ner. Jättekul. Så gräver jag ner lite leksaker i snön, som jag gräver upp dagen efter. Matte var ute och lekte med mig idag, då blir det lite roligare. Så var husse och jag på en prommis, och matte smörjde in mina tassar,  det var skönt, och i mörra ska hon klippa bort massa hår mellan klorna,  det blir bra det, för det fastnar så mycket snöklumpar som blir till is.. Så sa hon att det var örontvätt, tandborstning och borsta päls, ja det får väl bli så då. Det är faktiskt skönt när matte pillar mig i öronen. Så ska vi ringa till veterinären och få en ny spruta mot kennelhosta. det gjorde inte ont. Hoppas det blir bra väder i mörra åsså, så jag får vara ute och leka. Jag längtar tills Tora vovven kommer nån dag och leker med mig. Då skulle ni se vilket röj det brukar bli. Men nu blev det ett lite virrigt inlägg, men matte är lite trött i ögat, så hon håller nog på att somna tror jag.  Vi ska väl krypa ner i sängen nu. Nattinatti på er.


 Här står jag högst upp i snöhögen.


 Kolla vilken utsikt ja´har. Bara taket på gäststugan syns.


 Kom och ta mig om du kan, matte.


 Bus på gång.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0