ÅKT BÅT, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA........

Hallå på er, Jag är så glad, vet ni.......igår sa Matte helt plötsligt att vi skulle till stugan över dagen och kanske ta en fisketur. Å jädrar i mig va´gla´ja bidde då. Matte fixade lite mackor och sånt, så drog vi iväg. Nästan på en gång sprang jag ner till bryggan och väntade, så ÄNTLIGEN blev dom klar, trodde jag ja.... Då hade Husse glömt håven och nå´mer, som vanligt då. Det tar ALLTID sån tid för dom stora tvåbenta att bli klar, dom skulle nog haft fyra ben så gick det väl lite fortare. men vi kom iväg ut på sjön tillslut. Fasen va härligt. Jag brukar stå längst fram och kolla så inte Husse kör på nåt. När vi hade suttit en bra stund blev det fika i båten. De ä´mysigt de´. Matte hade gjort två hårda mackor med skinka på till mig. De ni, skitagott de´. Sedan drog dom upp några skapliga abborrar. Så drog vi hemåt till stugan, och jag hoppade ur båten och iväg till skogs och gjorde ifrån mig, sedan till grannens badplats och plumsade i alldeles själv. Med flytväst på. Så kom Matte och började kasta pinnar till mig, ja, vi hade jättekul, till det hände nåt...... Jag fick en pinne som gick av och fastnade i min mun så jag int kunde stänga munnen. Jag slängde mig på backen och krafsade ALLT jag kunde, men nej nej. Matte försökte, nej. Hon skrek på Husse som int hörde nåt. Då slängde Matte sin fina kamera i grässlänten och lyfte upp mig och sprang hem till Husse, som funderade va vi höll på med. Då fattade han att det var allvar, så Matte höll i mig och Husse öppnade munnen och drog ut pinnen som satt fast långt ner.  Matte skakade så hon inte kunde stå, så rädd blev hon. Ja, det var faktiskt otäckt. Men sedan sprang jag till vattnet igen ja´, och så kom Matte och hämtade sin kamera, som hon trodde gått söndet, men den klarade sig bra. Tur det. ( Matte sa att det var det bästa att jag klarade mig, det finns ju nya kameror, men ingen ny ZIIRI voffs ) Sedan åkte vi hem och jag sov hela kvällen och natten. Trötter i mina småfossingar.




Kommentarer
Postat av: Fireblock

Ja det där lät otäckt.. huva, men pinnar är ju så roliga =)

Tur att det gick bra.

Jag har lagt en länk från min blogg, så att jag kan följa dina hyss =) hoppas det är ok..

Hälsningar bustrollet "Fajer"

2010-07-29 @ 10:43:21
URL: http://tsjytsjy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0