BUSIBUS JAG........................

Hej på er. Idag har det varit fint väder hela dagen. Då längtar jag ju att få vara i stugan och åka båt. Det gillar jag. Vi ska försöka dra dit nån dag efter midsommar om det blir nå fin väder. Matte ska fixa med ledsagarservice så det blir lugnt. Jag har varit lite på bushumör nu i några dagar. De är kul de, få fart på dom tvåbenta som inte har tid att leka med mig när jag vill.  En dag förra veckan när Matte hängde tvätt, så kom hemtjänsten hit, och när dom gick in hördes världens värsta skratt, och ut kom en tjej och ropade på Matte, " Ingrid, kom in får du se va´din gullunge ( jag ) har gjort " Nä, tänkte Matte, va´ä´de´nu då. Matte in och fick se halva rumsgolvet med ulltussar. Ja, va ska man säga. Det var ju morfars en toffel som ju ändå var lite trasig, så spela roll då. Matte och hemtjänst tjejerna skrattade så dom stod med benen i kors och tårarna rann. Konstig dom. Då gick jag ut, skämdes lite, men då sa Matte att vi får väl köpa EN nytoffel  till morfar, för den andra är ju hel. Kan man köpa en toffel tro? Förresten vem har sagt att det var jag som hade haft sönder den, det kan ju varit en råtta eller nåt.  Men när Matte tog fram kameran så skämdes jag igen, så bäst att erkänna då. Men kul va´de´. HiHi 

Idag hade Matte varit upp i frysen och skulle ta ner nån fryst korv, men så fick hon annat för sig och lade korven i trappan för att inte glömma den, men det gjorde hon förstås. Då tyckte jag det var dumt att den skulle ligga där, så jag bar ner den, å fasen va kall den var, och jättehård. Tog ut den på gräsmattan i solen och försökte bita på den, men gick väl sådär.  Helt plötsligt kommer Matte på den förb...... korven och letar. Då gick jag in till Matte i köket med den, men hon var snäll och sa bara " tack lilla gumman, duktig du ".


Nu ikväll hade Matte glömt en plastkruka ute på gräsmattan sen hon planterat nån blomma, och då fick jag syn på den, å då blev det röj runt hela tomten, så kul med en liten kruka. Sedan bet jag sönder den, men jag smakar inte för det var så hårt. Så kom en kompis till Matte, å tror ni int hon skulle skvallra va jag gjort dom senaste dagarna. Men jag har ju ALDRIG bitit sönder nåt någon gång,  hon är ju int van me´sånt, så hon sa att jag är så duktig och snäll voffe.
SÅ DE SÅ.  Nu ska ni få några bilder igen, bl.a på Moffas f.d toffel.  Nu blev det ett långt inlägg, men det blir så ibland.     Pussipuss.


 Ja, ni ser själv hur det ser ut, men vadå............Det var ju roligt när tussarna flög omkring.
Ni skulle sett när Matte och en av tjejerna kröp på golvet och samlade ihop allt..jaja.....nog om toffeln nu.


 Matte säger att jag är världens gosigaste gullsnutta.


 Min lilla Matte och jag. Hon vill nästan aldrig vara med på bild, bara med mig.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nämen ziiri! Vad busig du är!! :)

2010-06-21 @ 23:40:08
URL: http://lillararaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0