En vecka sedan........

jag skrev sist. Men matte har haft så mycket den veckan åsså, så har det varit ett rackans oväder. Matte håller ju på att städa, klättrar i fönstren, röjer i skåp, tvättar,  ja allt gör hon. Idag har hon städat på altan, satt upp nya gardiner där, och så lite ljusstakar och sånt. Men hon tog bort min sköna solstol, och det gillade jag int. Man kan int ligga i den nu säger hon, men jag provade i dag, och det gick hur bra som helst. men kallt var det. I går tog matte och jag en långprommis till Carola, Håkan och barnen. Det var skönt. Adventsfika var det. Där blev jag mött i dörren av barnen som blev glad att jag fick följa med, men jag låg mest under bordet vid matte jag. Rädd att hon kaske skulle smita iväg från mig. När vi skulle gå hem fick jag en massa saker av Carola som hennes voffs Nora hade haft, men hon har ju flyttat till himlen, och där behöver man int ha nå massa saker. Fick ett rött fint brett halsband, ett koppel, picknick matskål med flaska. Bra att ha när jag ska ut och åka båt i sommar. Ett fint hjärta med en skyddsängel, att ha på halsbandet, en röd väst med reflex och lite mera. Kommer int ihåg så bra. När vi kom hem så hade vi lite bus i snödrivorna innan vi gick in. Då blev jag trötter, så vi lade oss i skaplig tid. Vi gosade jättemycket. De ä´mysigt de´.
Nattinatti på er.

                                  Den här lilla tjejen var jag till igår, jag passade på att pussa lite på henne ja´.

                                     Så dom här tvåbenta tvillingarna som blev så glad när jag kom.


 Å, fasen va´dä´snöar hela tiden, nu får det räcka, tycker ja´. Så de så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0