SNÖ, SNÖ, SNÖ

Hej igen. Har ni kollat ut va´mycket snö det är.  Jag skulle ut och drilla lite på eftermiddagen, och backade in genast jag såg nåt konstigt, kallt vitt på backen. Men sedan drog jag ut och röjde runt runt.  In och hämtade min fotboll och matte och jag hade kul. Hon gjorde bollar av snö och kastade upp i luften som jag tog. Kul dä´. men nu ska vi lägga oss och gosa, för matte är jätte dålig. hon blev jätteförkyld kl tre i natt. Hon bara hostade och nös så jag blev nästan rädd.  I dag har sotarmurre varit här och klättrat på taket, och på torsdag kommer det nån gubbe och ska tvätta ALLA fönster i hela huset, de ni. Matte orkar inte. Sedan är det int så många dagar till den stora dagen. Jag längtar. Hoppas matte är pigg då. Hon ska ju fixa tårta och sånt.  Nu ska vi sussa. Nattinatti på er.


 Så har låg jag ute igår, kallt.... men matte lindade in mig i filtar. Snäll hon.


 Fasen va de´blåser, ser ut att kunna bli oväder. Uscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0