HEJ IGEN.....

Ja så var denna julafton över. Så mycket jäkt och stress det har varit en tid, så är det över så fort. Men jag har haft en riktigt bra jul. Började med att matte väckte mig klockan halv nio i morse, inte kul de´, för vi skulle åka till Forsbacka till mattes stora pojke Lasse med familj på julgröt och massa annat gotta. Jag busade med Toravovven. När vi skulle dra hem, så var det tre vovvar ute på gården och lekte, Fasen va snäll dom var mot lilla mig då. När vi kom hem var det bara för matte att fixa maten vi skulle äta tillsammans med mommo och moffa och mattes andra stora pojke. Vet ni... jag fick en alldeles egen jultallrik ja´. Det var potatis, köttbullar, skinka, kalvsylta, leverpastej, lax och ägg. Jädrar i mig va de´va´gott. Undrar om man får en sån i morgon åsså, för det finns mycket kvar. Sill och Janssons fick ja´inte, för matte sa att det inte var bra. Sedan var det disk och sånt. Efter det tog vi en promenad till mattes stora flicka Carola med familj, där drack dom stora lite glögg, medans jag låg i soffan och gosade med dom där tvåbenta tvillingarna. Jag gillar dom ja´, och dom gillar mig. Kul va? När vi gick därifrån så slank vi in till mattes stora pojke " Diddi ", som hade fixat ordning i en fotölj åt mig som jag fick sova i medans dom satt och pratade. Sedan blev det en skön lågprommis hem, och väl hemma så blev jag dyngtrötter. Sovit dåligt idag när det varit så mycket folk och ståhej, + att matte väckte mig så tidigt. Men nu ska matte och jag krypa ner i sköna sängen och sova så skönt. Inga måsten för matte i morgon bitti. Tack alla som gjorde min julafton så bra.  Visst ja, jag fick ett smarrigt märgben i julklapp, men det har jag gömt undan redan så ingen kan ta det. Gömt det under en matta, smart va´.



Så här fin var jag ikväll.


Dyngtrötter och nöjd efter en fin julafton.


Kommentarer
Postat av: Tassenkatten

Hmmm...lite skillnad att vara hund kan jag förstå. Själv har jag varit hemma. De två jag bor med åkte iväg på förmiddagen.....och kom hem mot sena kvällen! Det gick faktiskt ingen nöd på mig....matskålen var till brädden fylld av favoritmaten.......dessutom är jag livrädd att åka hiss och att åka bil är bara inte att tänka på. Jag är så nöjd över att ha fått vara hemma och bara vila och sova.

Idag, däremot har matte varit hemma hela dagen med mig :o)

kram och ha det så bra Ziri hälsar Tassen.

2011-12-25 @ 18:22:56
URL: http://mormorquiltar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0