BRA DAG IDAG............

för jag har haft kompisar här. Carola, hennes gubbe och alla fyra barnen kom och bjussa mormor, morfar, husse, matte och mig på ALLA HJÄRTANS DAGS fika, istllet för i möra. Dom hade bakat gotti gott.   Sedan bjussa matte dom alla på mat, för hon hade visst gjort mat till halva Valbo igen. Matte kan inte göra lite mat, hon gör alltid massa, bra att ha säger hon. Jaja, visst är det så.  Igår på dagen var matte och jag ut på prommis i nästan två timmar, så jädrans skönt,  vi träffade en matte med två småhundar som heter Rut och Ella. Dom var snäll. Sedan träffade vi en farbror som hade två svarta labradorer ( trodde det var Tora nästan ) och en brun, och dom var åsså snälla. Bra va´.I kväll var husse och jag ut, men hugaligen så kallt de´va´. Gråkallt heter det visst. Nu ska jag sova skönt, för i morgon bitti skulle det bli en överraskning sa matte. Undrar va de´kan va´tro?.  Jag tror att Toravovven kommer hit, men man vet aldrig. Får se när jag vaknar.  Bäst att sova nu då. Nattinatti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0