HEJ IGEN.....

Oj va´jag är trötter, men ska försöka skriva ner några rader. Igår hade vi finväder här, solen sken och jag med den. Men jag är ju som solen jämt säger matte. Alltid glader. Idag har det varit både mulet och lite duggregn. Jag blir så blöt och lortig när jag är ute på prommis, men min matte säger att det int gö´nåt om jag kommer in och är blöt, men om husse springer in med blöta stövlar, då ni......Idag har jag varit ute på tre promenader med husse, för han hade inget att göra, bra de då. I förrgår när matte och jag tog en riktigt långprommis, så mötte vi en KVINNA med två stycken golden. Har mött dom förr, men jag som är lite ängslig av mig och är i underläge, lade mig ner som vanligt. Då stannar hon med hundarna en bit från oss, och till slut säger matte, "kom du, hon är inte farlig" men då river hon i åt min matte så här, " HUR SKA JAG KUNNA GÅ FÖRBI MED TVÅ HUNDAR, NÄR DIN LIGGER I LEKPOSITION"  matte sa att jag var rädd och därför ligger hon ner.  Matte försökte lyfta mig upp, men jag sjönk ner igen och vågade inte gå. Tillslut gick hon förbi, ARG som ett bi. Fattar inte vad problemet låg.  Vet ni, så fort jag ser en vovve på avstånd så lägger jag mig ner, oavsett om vovven vi möter är liten som en katt.  Vi fick höra igår att hon med hundarna har varit på en kompis till matte och hans hund, för att hans hund stannade och stod still.  Hon ska tydligen bestämma hur andra hundar ska göra. Tycker synd om hennes hundar jag. Men när vi är ute så träffar jag alltid snälla hussar och mattar med sina snälla voffsingar. Igår fick jag träffa en liten snäll taxvovve igen som heter Plexus. Han är så snäll. Vet ni vad som hände idag då...... jo när jag låg och vilade lite så knackade det på dörren. Och in kommer.....................Carola och dom tvåbenta tvillingarna..... ÅÅÅÅÅ fasen va´jag bidde gla.......Dom hade nå små firrar med sig som matte fick till sitt akvarium. Matte gla´då, men hon kan ju sitta hur länge som helst och bara glo på dom. Sedan kollade barnen på film, och jag låg och vilade med dom, då kommer det nån i dörren igen....gissa vem.....jo Lasse, Tora vovvens husse, UTAN TORA igen. Men jag bidde så gla igen, fick busa.  När Lasse skulle dra hemåt sa han till matte, " VILL NI LÅNA TORAVOVVEN PÅ LÖRDAG TILL SÖNDAG" fasen va jag hoppades matte skulle säga JA, och det gjorde hon.  Så nu längtar jag till lördag, men det känns långt dit. Kanske bäst att sova nu så blir det fortare lördag, ja, jag tror de´ja´. Natti på er.







BUS I BUS MED MINA BOLLAR.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0