YES..... MATTE PÅ BENEN.

Och det gillar jag. Nu ska jag berätta va´som hänt här se´n i onsdags kväll. Jo, det var så att tvilling Nisse kom hit till mig på onsdag kväll och sovit kvar här tills ikväll, de´ni. När han kom så var både matte och han lite dålig, så dom däckade av rätt så tidigt. Då ville ju ja´åsså sova, så jag kröp ner till dom ja´.  Å fasen vilket liv de´var på natten, ja´tror dom tävlade om att hosta mest.  Ni skulle bara hört. I går förmiddag kollade vi lite på film, och så spelade dom tvåbenta lite spel. Det var ju så jädrans kallt ute, så ja´ var bara inne ja´. På dagen tog husse , Nisse och jag en prommis till Biståndsgruppen  och Nisse ville köpa nån ny film. Dom hittade FYRA. Sedan hem och kollat och myst i soffan.  Nisse kramade mig så mycket och gosade. De´gillar ja´. Så blev han kvar på natten igen och vi hade myspys i sängen. Jag låg mellan matte och Nisse ja´, lugnast så.  När Nisse äntligen vaknade i dag på förmiddagen så blev jag så glader, jag pussade Nisse i hela ansiktet, så han sa att han inte behövde tvätta sig idag, smart va´. Dutti vovve ja´.  Idag har vi mest kollat tv, och så har dom spelat kort och spel förstås. Matte kokade blåbärssoppa och blåbärskräm idag, och jag tror Nisse har ätit kräm i flera omgångar. Jag kallar han för blåbärsNisse ja´.  När vi är i skogen och plockar blåbär på hösten så har alla en varsin liten hink, men Nisse han plockar i munnen han, å de gör ja´åsså, ÄLSKAR blåbär. Jag tycker att Nisse är så cool. Sedan en annan gång ska tvilling Agnes sova hos mig. Hoppas hon vill gosa med mig åsså. Det blev så tomt och tråkigt när Nisse åkte hem ikväll, så ja´har mest sovit, å nu ska ja´sova igen. Nattinatti på er.


Jag och Nisse gosar, Ja´gillar de´ja´.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0