Hej.... MÅSTE BERÄTTA...................

va som hände igår kväll klockan elva. Jag somnade när vi kom hem från mormor och morfar. Matte satt vid datorn och när klockan var elva så vaknade jag och mådde pyton. Kräktes tre stora högar på golvet, men matte sa att det inte gjorde nåt. Då blev det panik, jag började att svälja och svälja. Nåt satt fast i halsen på mig. Nåt skit som fastnade kvar när jag krältes. Matte skrek  "Ziiri Ziiri, matte hjälpa dig."  Men det gick inte. Jag fortsatte svälja och svälja. Ville ut och få luft. Matte och jag var ute ca en timme, och jag kräktes och åt snö. Snön gjorde att det som fastnat i halsen följde med ner en bit, men så fort jag skulle kräkas igen, så kom skiten upp och satte stopp. Tur att jag kunde andas.  När klockan var ett på natten känndes det lite bättre, men det var jobbigt att känna nåt i vägen i halsen. Matte övervägde att ringa till veterinären, men jag lade mig i mattes säng och hon kom också, Vi låg och pratade och gosade, matte var jätteorolig. Fick väl några attacker till under natten. Vi låg och pratade till kl var halv fem på morgonen utan att sova. Matte sa att hon ändå inte kunnat sova för det var nästan fullmåne. Men vi somnade av till slut, och vaknade av att det blev panik igen. Ut och kräktes flera högar, sedan in igen.  Då ni...... då hände det.....Jag kraxade och så kom det massa slem ut, och där  i låg det en kvist av äppelträdet som jag kvistade lite på dagen. Lika tjock som mattes lillfinger. Sedan blev det bra. Jag ville ut och busa med bollen, men var lite mör, så matte och jag hoppade ner i sängen och sov nån timme.  Husse drog iväg till stugan och skottade av snön på taken. Matte och jag till mormor och morfar och fikade. Sedan tog vi en långprommis på 1 ½ timme. Skönt väder. Jag träffade en snäll voffs dom heter Palle, och sedan mötte vi lilla Sallyvovven. Hon kom springande mot mig. Då blev jag glad. Ikväll har jag varit dyngtrötter, och nu ska det bli skönt att sova hela natten.  Nattinatti på er.


 Så här trötter bidde jag i dag efter nattens elände.  Skönt att det ordnade till sig.


 Mina småfossingar.


 Så här såg det ut i går när jag hjälpte husse att kvista lite på äppelträdet.
Nu når jag inte för husse har kapat alla kvistar som jag nådde till. Bra det, sa matte.


Kommentarer
Postat av: carola

har ringt din matte flera ggr men hon ringer då aldrig upp.

tänkt kommit och hälsat på men men:)

kram

2011-01-21 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0