Mysväder idag igen.....

Åååå, va´skönt de´ä´nu när det är skönt på dagarna, och så ä´de´ju ljust så länge nu. Jag sov till halv tio i dag igen. Sedan var jag ute och lekte mid mina fotbollar, och när jag kom in hade matte börjat jaga den där grejen som suger upp allt hundhår efter mig, dammsugare eller va´de´heter. Då jädrar i mig blev jag så glad, för jag gillar den där grejen jag. Men matte brukar passa på när jag är ute. Jag sprang framför hela tiden, så till slut fick matte allt ge sig och ta och dammsuga hela mig, fasen va´skönt de´ä´. Jag lossar så mycket hår nu ja´. Matte brukar stå ute och kamma och borsta mig åsså, mysigt. Annars har jag väl inte haft så mycket för mig, mer än varit ute på två promenader som vanligt. Matte har suttit vid datorn nu i kväll och pysslat med foton, så jag passade på att vila ja´. Matte sa ikväll att vi ska ta och dra till Högbo bruk nån dag och ta en långpromenad där runt sjön, kanske Carola följer med, det ska bli skoj. Gillar nya platser att nosa på. Går ju mest efter cykelbanan här, och det luktar inte så gott, för det är så många hussar och mattar som int plockar upp bajshögarna efter sina voffsingar. Ser så äckligt ut, säger matte, och det tycker jag med. Men så ligger det ju lite hästlort där åsså, och det gillar jag. Men inte matte. Hon säger bara usch och fy. Nu ska jag passa på att ta bästa platsen i mattes säng, innan hon kommer, så de´så.  Nattinatti.


Undrar om jag ska lägga in lite mer ved i brasan tro????



Men hur ska jag göra nu då, husse har ställt upp ve´korgen så högt ju......



Dutti vovve, säger moffa.........Gillar moffa ja´.  Han är ju bara 91 år han....så de´så.



Va´mysigt de´ä´framför brasan....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0