TRÖTTER.............................

Ja idag är jag trötter. Hade lite ont i halsen i natt igen, så matte och jag har sovit dåligt, men hon drog iväg bort en stund på förmiddagen, hon var på gympa eller va de´heter.  När hon kom hem tyckte hon att jag såg så ledsen ut, så då bestämde sig matte för att ringa till veterinären, men fick inget svar, så vi tog en promenad dit istället, och matte berättade hur dålig jag varit, så vi fick en akuttid direkt. Det var bara en vovve och en häst före mig. Vi fick komma in på ett rum och jag fick stå på ett högt bord, och en farbror kom in och stack nåt vasst på min ena skinka. men det gjorde inte ont. Efter en stund började mina ben att skaka och jag kunde inte stå. Lutade mig mot mattes axlar, och så lade matte ner mig. Då somnade jag. Under tiden hade farbrorn och en tjej öppnat min mun och satt fast med en ställning, så han kunde titta långt ner i min hals. Han sa åt matte att det där var en jobbig undersökning. Det fanns inga pinnar eller kvistar där, men inflammerat långt ner efter pinnen som åkte upp och ner i förrgår. Men farbrorn var rädd att jag kunde få lunginflammation, så matte måste ha koll på om jag hostar eller får feber och bli slö. Då måste vi dit bums. Sedan fick jag nåt vasst i frambenet så jag skulle vakna. Hur ska dom ha det. Först sova när man är pigg, sedan vakna när man är så jädrans trötter. Men matte och tjejen lade mig på golvet så jag inte skulle sprattla till och ramla ned. Matte var hos mig hela tiden. Det var skönt de´. När jag vaknade så fick jag vara kvar en stund ändå innan vi traskade hemåt. Tur att det är nära, för fasen va trött ja´va´. Vinglade till några gånger efter vägen. När vi kom hem var klockan halv tre och jag somnade genast i min korg nere, medans matte fixade i köket.  Sedan så bar matte  mig upp i trappen och lade mig i våran säng, och där sov vi till klockan var halv åtta. De ni. Skönt tyckte matte som varit så himla trötter länge. Husse var med moffa in på sjukhuset idag och röntgat halsen. Han har ju åsså lungiflammation. Men han är bättre nu. Nu ska matte och jag bädda ner oss i sängen och mysa och sova skönt.  Nattinatti.


 Så jädrans trötter ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0