ÅSKA, BLIXT, ÖSREGN OCH SÅ STORA HAGEL..............

Ja, jag vet inte , men det var stora vita kulor som störtade ner på stenplattorna nu på eftermiddagen. Hagel heter det säger matte. Det var ju is...Jag gillar inte när det ska låta så där illa. Så blev det så mörkt och svart på himlen. Jag gillar när himlen är blå och fin.  Igår var jag JÄTTEGLAD. Först kom mattes storpojk hit, han som jag fått min lilla " pip " av, sedan helt plötsligt kom mattes andra pojk hit, och vet ni....han hade Toravovven med sig. Fasen va´gla`ja bidde då. Inte nog med det så kommer det tre små tvåbenta saker hit och ville bada pool. Ja, så igår kväll var jag dyngtrött. Matte och jag sov i lill stugan igen. det är så mysigt. Vi har en bäddsoffa där som vi ligger i, så har vi lite musik, men jag somnar fort jag.  I går var matte till läkaren, och fick svar på prover. Hon hade en ovanlig variant av bihåleinflammation som trycker på nån nerv, eller va de´va. Hon fick nya mediciner som ska ta bort nån vätska som samlas där. Då blir hon ju bra snart. JIIIIPPIII. Nu ska jag ta med mig matte och sova lite, och hoppas på finväder i morgon. Nattinatti....


Min kompis Tora....Visst är vi fina tillsammans då?


Här ligger jag med min fina boll....

Så här mysig är min lilla " pip " som jag fått av mattes storpojk.  Mysig va`.





Så här glad var en tvåbenting som kom och badade pool hos mig igår.
BUSLISA heter hon, säger matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0