HEJ SVEJS PÅ ER.....

Hur har ni det i blåsvädret? Matte ska hjälpa mig att skriva ner några rader och berätta om min helg. Ja ÄNTLIGEN fick jag åka till stugan med husse och matte. Första gången i år eftersom matte varit så dålig. Vi drog iväg i fredags och kom hem i kväll. De ni. Det första jag gjorde var att springa ner på bryggan och i båten. Låg där öven en timme för jag var rädd att vi skulle hem på en gång. Men när matte började fixa till lite mat blev jag säker att få vara kvar. Senare tog vi en repa på sjön, å fasen va mysigt de var. Vi somnade fort, och jag vaknade kl sex på lördagmorgon. Gick ut och slog en drill, sedan hoppade jag i båten igen och sov där, för matte stod på bryggan och metade lite. När klockan var tio drog vi ut på sjön, hade matsäck med oss och massa kallt vatten. Satt där ute på sjön till klockan var nästan fyra, de ni. Jädrar i mig va jag trivdes. Husse och matte drog upp några fiskar, abborre heter dom visst. Solen tittade fram mellan molnen. Hur HÄRLIGT som helst. Sedan var det hem och äta mat, och på kvällen satt vi på bryggan och hade det mysigt i solskenet.
I dag var det hårt blåst så matte ville inte åka båt, så vi plockade lite blåbär istället som matte ska baka kakor på. Men sedan så fick jag en åktur i båten i alla fall, innan det var dags att dra hemåt. Då blev jag ledsen. Ville ju vara kvar. Matte fick bära ner mig från sängen, men jag bara rasade ihop. Benen ville liksom inte stå. Det blev bra när jag kom hem.  Nu ska vi sova.  Så får ni hoppas att det går bra för matte när hon ska in på hjärn och bihåle röntgen i veckan. Jag vill att matte ska bli bra nu. Hon har ju haft lunginflammation från februari och hosta och huvudvärk + feber.  Dom skulle kolla upp blodet åsså, så nu blir hon nog jättebra. Visst då.  Nu ska vi gosa.  Nattinatti.
Slänger in några bilder från helgen.


Jag gillar blommor ja`.


Mysigt med båttur..

Kolla in vilken liten GORUMPA.....

Fina vyer när vi drar in i " Bingbäcken ". Jag hjälper Husse att hålla koll framåt.

Å.. hur länge ska man vänta på fika.....tar en stödvila i solstolen under äppelträdet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0