TRÖTTER..&..TRÖTTER

Hej, ja nu har jag mycket att berätta. Har haft mycket skoj sista dagarna.. Började i fredags mad att matte började packa och packa, städa, jäkta och handla. Då tänkte jag att nu blir det nog stugan. Men så kom hon hem med Sanna, och sade att hon skulle sova här med mig. Okej, tänkte jag, för jag gillar Sanna ja´. Men så säger matte " husse och matte ska till stugan i kväll och förbereda inför fisketävlingen i morgon " tyckte jag att dom inte var så snäll. Jag älskar ju att vara i stugan. Blev lite bannad på dom.  När dom äntligen drog iväg så fick jag ett stort, gott märgben av Sanna. Då blev allt bra. Så kom Carola åsså hit och sov. Men vet ni, efter en stund längtade jag efter matte ja´, så jag låg ute i min solstol till halv ett på natten innan jag gick in. Carola och Sanna kollade ändå bara på tv. Sedan fick jag sova i sängen med Sanna hela natten. Det var ju faktiskt andra gången på 2 ½ år som jag sovit utan min matte. Visst var jag dutti då?. 
Jag sov länge på lördagen för jag var dyngtrött, å så var det lite regnväder. Jag tänkte på att snart kommer matte hem och hämtar mig, å så kom hon. Fasen åsså va glad jag blev.  Efter en stund så drog vi till stugan, och där var det mycket folk som hade varit med på fisketävlingen.
På kvällen blev det fest med lite äta, prisutdelning och dans. Jag fick vara med barnen jag, å dom var så snälla mot mig. Men när klockan blev halv elva ville jag hem till stugan och sova, så matte och jag gick hem vi.  Oj, glömde ju tala om att min matte VANN damernas fisketävling. Hon fick en jättefin målad tallrik. ( hon har två förut )
Husse kom tvåa i herrtävlingen.
På söndagen drog vi ut tidigt på sjön och fiskade. Kom hem med åtta abborrar. Åt mat, sedan ut i skogen och plockade svamp. Jag hoppade och skuttade så jag blev helt slut i småfossingarna. När vi kom hem låg jag i en stol på bryggan och bara hade det myspys. Kollade på änderna och en jättefin solnedgång innan matte och jag hoppade i säng.  
Måndag åkte vi ut på sjön igen, men blev dåligt med fisk, så blåste det så mycket.  Vi åt mat och packade ihop och drog hemåt, inte kul tyckte jag då. Matte fick som vanligt släpa mig i kopplet till bilen, för jag vill ju inte åka hem jag. Men när jag väl kom hem så blir jag glad att vara hemma, konstigt va´.  När matte plockat ur alla väskor ringde hon och frågade om inte Carola och familjen med tre tvåbenta saker kunde komma till oss och grilla lite. Och de gjorde dom. Fasen va kul. Barnen badade i poolen och så lekte dom med mig. Jag fick åsså grilla, så de så. När dom åkte hem så somnade matte och jag i lillstugan igen. Sovit så skönt. Spring i benen hade jag när jag sov, sa matte.  Å så hade jag snarkat, men det tror jag inte på. Idag började matte med att koka en stor kastrull med nå röda runda saker, rödbetor tror jag det heter, stekte massa pannkaka, tvättade och ja jag vet int allt, men sedan tog hon ett bad i poolen och satt med mig en stund. Då ringde telefon, och så var det dom där tre tvåbenta som ville komma och bada igen och leka med mig. KUL KUL.  Så när klockan var åtta ikväll ville jag bara sussa i mattes säng, helt slut.  Matte har plockat några äckliga fästingar på mig åsså. Dom får jag när jag är i sjökanten under nå buskar. Matte är duktig på att ta bort dom hon. Nu ska vi ut i stugan och sova igen. Nattinatti på er.

                               

                                   


                                   

                                   
                               
                                        Agnes och Lisa ute på promenad med dockvagnarna.  

 

                                            Nisse och bästisen Emma


                                    Mattes första pris i fisketävlingen. Snyggt jobbat, Matte.


                                       Härlig, vacker solnedgång, fotat från verandan.




Kommentarer
Postat av: Fajer

Vilken duktig matte som vann fisketävlingen =)

Våran fisketur som vi skulle ut på, tog slut innan den ens hade börjat..

Vi hann bara sätta oss i båten o sen började det regna o åska.. o jag som tyckte att det verkade så spännande..

Vi skulle pröva en annan gång i stället, men det blir nog inget nu för nu ska ju matte börja jobba..

Hälsa matte o gratta henne till vinsten.

Ha det bra.. /Fajer

2011-08-14 @ 18:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0