ÄNTLIGEN.......

så har matte kommit upp ur sängen. Men hon hostar och hostar. Jag har haft en bra vecka. I tisdags var det SOL ute, och då sa matte åt husse att ta ut Ziiris solstol. Å jädrar i mig va´gla´ja blev. Husse ställde ut stolen mot garageväggen, så gick han och hämtade en dyna och filt. Han hann knappt få dit dynan innan jag hoppade upp och tog plats.  Låg där och myste från kl nio på förmiddagen till halv fem på em. Var bara in lite då och då och kollade till matte lite. Fasen va mysigt ja hade. Sedan var jag dyngtrött hela kvällen. 
 
Onsdag var det lika fint väder och jag låg och myste i stolen. Så tog husse långprommis med mig, och då såg vi nå konstiga fyrbenta saker på ett ställe. Det var Rådjur sa husse, precis som jag skulle veta va de ä´fö´nåt. Men dom var så söta och fina. Det var två stora och tre små. Ja visst ja, glömde nästan bort att mina tvåbenta kompisar kom och lekte med mig i snöhögen en stund. Vi hade jättekul. Dom kastade bollen åt mig hela tiden. Sedan kom Carola och Sanna. Kul dä´.

Igår var det mindre roligt, för då var min moffa jättedålig igen. Han har ju åsså lungpaj som matte. Inte kul. Matte trött och slut.

Idag har jag varit ute hela dagen igen. Lekt och busat. Men längtar efter nån att leka med. Fasen att inte jag har nån vovvekompis i närheten.  Såg rådjuren i dag igen.  När klockan blev ca tre gick jag in till matte ja´, och så somnade jag och sov så skönt. Plötsligt så hör jag nåt ute, och jag öppnar dörren och ut, såg Lasse ( Toras husse ), jädrar va gla jag bidde igen då. Så kommer TORA springande bakom snöhögen. Ja jag trodde jag skulle göra på mig, så lycklig så. Då blev det springa och röja i snön. Ja vi busade så mycket så. Jag blev helt slut. Blev jätteledsen igen när dom måste åka hem.  Men jag gick och lade mig hos mormor och moffa ja.
Imorgon ska matte försöka ta en prommis med mig om det blir fint väder. Jag längtar. Har ju inte fått gå med matte på över två veckor.  Nu ska vi ta och krypa ner i säng. Matte och jag är jättetrött. Hoppas hon inte hostar så mycket i natt. Så jobbigt då.  Nattinatti.


 Kolla va´mysigt ja´har i min solstol.


 Bus i snön.


 Så härligt att rumla om i snön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0