HALLÅ DÄR.................

I dag har jag haft en riktig toppendag.  Började dagen med att matte och jag låg och gosade lite på morgonen. Myspys de´.  Så började matte att plocka ner massa grejer och mat i en väska, då blev jag lite klen, trodde att matte skulle dra iväg nånstans utan mig. Men vet ni..hon sa att vi skulle åka till stugan och springa i skogen. JIIIPPPI va´gla´jag bidde då. Sprang ut och in tills vi drog iväg. Matte hade ju fått avlastning i dag, hela dagen. Matte var åsså glad hela dagen. Hon tyckte det var så skönt att få åka till stugan och koppla av. Började med att matte och jag tog en hink och drog iväg och plockade 10 liter svamp. Jag sprang och busade, matte gömde sig och jag letade på henne, och varje gång fick jag en liten vovvegodis. Snäll min matte. Husse var kvar i stugan och eldade lite i spisen och så gjorde han upp eld ute i grillen. När vi kom tillbaka till stugan grillade vi korv, å fasen så gott de´va´idag. Efter det så lekte matte med mig, och kastade pinnar i vattnet som jag hämtade. Det var int så skönt i vattnet idag. Sedan tog vi en prommis längs sjön och tittade till alla stugor, så lite bus igen på väg tillbaka till stugan. Då blev det mat, men då kännde jag att det nog skulle bli hemfärd sedan ( dom sa inget ) så som vanligt drog jag iväg ut i skogen och gömde mig bakom en stor tall, men tro på fasen att matte såg mig. Där satt jag medans dom plockade och packade ihop allt. Jag tänkte smita iväg lite längre, men det började ju bli lite mörkt. Så när husse kom och skulle ta mig, så backade jag bara lite. Bäst så. Sedan fick ju matte släpa mig till bilen. Jag stannade flera gånger och satt mig ner, slängde upp högra tassen och satt sedan ner tassen på kopplet. Smart va´, då kan man inte gå. Matte lyfte upp mig, jag sjönk ihop, så höll vi på, men till slut var vi framme vid bilen. Hatar att åka bil. Ville helst sova kvar där. Matte sa att vi kanske ska göra det i slutet på november, en natt bara, men bättre än inget.  Å vet ni, när jag väl var hemma så var allt bra igen. Jag var dyngtrött. Sovit hela kvällen, och nu är det nattinatti igen, men matte ska väl sitta och sticka en stund hon.  O, glömde tala om en sak..................klockan halv sju i morgonbitti kommer en tvåbent tvilling till mig, och ska vara här med mig hela dagen. Hon är lite krasslig och får inte gå i skolan. Det blir mysigt de´.  Nu kommer några bilder från idag.

Väntar på att husse ska komma och få fart på brasan, så vi får grilla nån gång. Hungrig efter all spring i skogen.

Lite gos med matte, innan vi ska ta en prommis längs sjön. Mysimys. Så skönt att kramas lite.

                                                       Men... två Ziirivovvar.....

                                                Kolla va´svamp vi plockat idag.

Mitt nya gömställe, bakom en tall, men tro på fasen att matte såg mig. På översta kortet sitter jag vid den vita *.

           Hmm, ska man våga sig fram tro. Typiskt att man måste äka hem, när det är så kul i stugan..


Ja, så här vackert var det när man måste dra hemåt, bannat åsså.


Matte fotat från bryggan. Fattar ni att man inte vill åka hem........NATTI.
Nu fick ni många bilder.


Kommentarer
Postat av: PJ

Det var bra jobbat Ziiri att ta med matte ut i skogen. Mormor och morfar hade också en bra dag igår.Ha det så bra idag. Hoppas vi ses snart igen.

Kram PJ.

2011-11-09 @ 08:03:36
URL: http://mormorquiltar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken klok hund du är, Ziiriz.

2011-11-12 @ 00:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0