JA, SOM JAG SKREV IGÅR.....

så drog matte och jag iväg till stugan. Vi kom iväg redan halv tio. Jag kände inte igen mig när jag kom fram, för det var en massa snö på vattnet, där jag brukar åka båt, konstigt va´. Husse stod där ute  och vispade runt med nåt konstigt som gjorde hål på snön, och så kom det vatten upp i hålet. Det heter isborr sa matte. Först så vågade jag inte gå ut på den konstiga sjön, men sedan skulle ni se. Matte sa att jag såg ut som en nyutsläppt kalv på grönbete, va´de´nu är fö´nåt. Men fasen i brallan va´kul ja´haft idag. Så tog vi med min fina boll, å jädrar va jag sprang. Det blåste så mycket så bollen bara stack iväg, å ja´efter. Matte hade en solstol med sig ut, och så hade jag min vovvekorg med en dyna och varm filt. Tur var väl de´, för jag blev både törstig och trötter. Först drack jag vatten i hålet som husse gjorde, men det var massa is där, så jag fick krafsa lite, sedan somnade jag i korgen, och matte bäddade ner mig så skönt. Sov nog en timme, sedan var det full rulle igen. När klockan blev tre, drog vi in och stekte varmkorv med bröd, skulle grilla ute i grillen, men det blåste för mycket. Sedan blev det en liten stödvila på soffan innan matte och jag skulle dra hemåt. INTE roligt de, ville inte gå till bilen, jag bara stannade och slog högra tassen på bandet, och då är det ju svårt att gå. Husse kom ( typiskt ) och bar mig till bilen. Fasen å. Jag ville ju vara kvar i stugan, men så sa matte att vi kanske drar till stugan i morgon igen. Okej då, tänkte jag. Sedan har jag sovit hela kvällen i mattes säng, och nu sa matte att jag måste ut och pinka kväller. Konstigt att dom tvåbenta måste bestämma sånt. Slänger in lite kort från min HÄRLIGA dag.


Vy från bryggan. Det är husse och jag som syns som prickar där ute.




Här är det Ziiri bus med bollen...Jädrar i mig va´de´gick undan...




Tur att husse gjorde hål i isen, så man kunde dricka vatten, kolla va´fint matte bäddat ner mig ute på isen.
Sedan var det soffläge som väntade.

VILKEN HÄRLIG DAG...... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0