SLUT PÅ ALLA HELGER FÖR DEN HÄR GÅNGEN...............

å fasen va SKÖNT säger matte. Matte tycker inte om helger hon, bara mat, mat, mat, städ, städ och städ, ingen vila.  Men vet ni, matte och jag har varit ensam i fyra dagar vi. I torsdag på trettondagsafton stack husse iväg med några andra gubbar till Härjedalen, dom skulle dra upp lite fiskar sa dom. Ja, husse kom hem idag med två fina rödingar, eller va dom hette. Det luktade ialla fall fisk. Så matte och jag har haft det lite lugnt och skönt, men synd att matte bara är dålig. På torsdag så städade vi lite, eller matte, jag sov i mattes säng jag. När städningen var klar tog vi en långprommis på 1½ timme, det var så härligt. Sedan på kvällen så kollade vi lite TV och hade mys. Så i fredags var vi först hos mormor och morfar och fikade, sedan blev det en långprommis igen. Klockan fem så åkte matte, jag och Sanna hem till Carola med fam. Vi var bjuden dit på tacos, som en present till matte som skulle fylla år.  Smart va´. Vi skjutsade hem Sanna, sedan åkte vi hem och hade myspys.
Åsså i lördags ( igår ) så fyllde min snälla matte år, hon fick många slaskiga pussar av mig, å hon bidde så gla´.
Vi var in till mommo och moffa och bjöd på fika, och så kom Lars också. Det gillas av mig, för han har köpt godis till mig som har alltid har med sig i fickan. Coolt de´. Före det var vi ut på en långprommis. På kvällen blev mommo jättedålig, så vi fick vara där en stund tills hon blev bättre. Så när vi skulle lägga oss var matte så dålig och slut så hon inte kunde ligga. Men när klockan var två på natten somnade vi.
Ja, idag var jag dyngtrötter, matte åsså. Men det var bara för matte att hoppa upp, men jag låg kvar jag. Matte måste ju fixa till lite mat till mommo och moffa, för matte och jag skulle på 3 årskalas idag. Vi tog en långprommis dit. Det var lilla Lisa som fyllde år.  Vi var där några timmar tills matte måste hem igen. Det var så skönt att gå, för det var inte så kallt idag. När vi kom hem hade Lars varit hit med 20 fina tulpaner till matte, 10 lila och 10 gula. Matte blev så glad. Så hade husse kommit hem åsså. Nu ska jag gosa lite med matte. så kanske hon blir pigg.  Nattinatti


Matte och jag, visst är vi fina tillsammans då?
Grattis min fina matte.


Kommentarer
Postat av: Tassenkatten

Hej Ziiri!

Så fina ni är, du och Matte!

Här är det lugnt och skönt. Mina människor har inte jäktat ihjäl sig direkt över jul/nyårshelgerna. Vi har haft det lugnt och skönt. Jag ska berätta en hemlis för dig...........jag är KÄR!! Han heter Hasse. Bor på landet. Är en ursnygg kolsvart katt. Han har bjudit ut mig till landet där han bor. Men, jag är så skiträdd för att gå ut genom dörren...hissen....huuuuu...så hemskt!!! Han har skickat mail till mig........skulle ut och fånga en sork som middag........färsk och lagom varm skrev han.......Hjälp!!! ulk.......VAD ÄCKLIGT!!! Jag är van att få en 1/2 burk Gourme Gold på morgonen. Kallt fräscht vatten. Och så klart torra, knapriga bitar av "Indoor cat foder".



Men, du ska veta Ziiri att jag tycker att Hasse är så himla modig. Tänk......han vågar vara UTE.......och......han vågar vara ute då det är MÖRKT!!!

Fattar du att man är KÄR!!!



Ha det så bra och sköt om din Matte!

Min Matte hälsar att hon kommer inte att jobba så länge till med att vara hemma hos mommo och moffa.......Januari och Februari...sedan ska hon mest vara kontorsslav....det har jag hört hon har sagt. Så, hon vill nog komma och krama om dig en sväng innan dess :o)

2012-01-11 @ 20:44:33
URL: http://mormorquiltar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0