ÄNTLIGEN STUGAN..........

Ja, torsdafen började med att Carola kom med Lill-Nisse, ( Agnes var med en kompis) så hade matte packat klart väskorna och fixat klart mat till mormor och moffa, avlastning där, vi drog iväg till stugan. Men fasen va´jobbigt att åka bil, men fram kom vi. Jag sprang raka vägen till stugan och hittade husse där. Sedan blev det lite röj i skogen innan matte, Nisse och jag satt oss på bryggan och började meta. Inget kul när båten låg upp och ner på bryggan, så istället för att åka båt, så låg jag under båten, nästan halva dagen, sa matte. Men vi grillade, tog en skogsprommis, bada och busa.  Det blev en bra dag. Vid fem tiden drog vi hemåt, och det ville ju inte jag. Jag stretade emot allt jag kunde, men tro på fasen att dom lyckades lura mig till slut. Väl hemma var jag glad igen, för matte sa att Nisse skulle sova över hos mig. Matte och Nisse hoppade i poolen och badade, så kom Doddi, Petter och Tilda åsså och ville bada. Jädrar i mig hur dom plaskade. Trött blev vi. Nisse somnade på golvet med TV dosan i handen och jag somnade i min korg.
På fredagen drog matte,Sanna och Nisse iväg till Willys i Gävle och skulle storhandla. När dom var klar och skulle dra hemåt, så startade inte dumbilen, så Håkan och två kompisar kom och skulle hjälpa dom, men det funkade int, så dom ringde till husse, och tur att det fixade sig,  (batteri helt slut)  för matte skulle ju hem och fixa mat till gamlingarna till hemtjänsten kom. Lite rörigt blev det. Jag fick vara ensam hemma jag, tråkigt. Sedan drog husse till stugan igen. Carola och Agnes kom. Då badade matte med dom. Hon gillar att bada hon. Sedan drog alla hemåt, och matte och jag skulle ta det lugnt. Då ni................då kom Lasse och Tora vovven igen. Jädrar i brallan va kul de´ blev. Matte och Lasse fikade och vi busade.  På kvällen var matte och jag dyngtrött.
På lördagen blev det lite slappa för matte och mig, men en en långprommis åsså förstås. Matte badade lite i poolen sedan somnade vi en stund ute på altan. Så skönt sa matte.
Idag har vi int gjort så mycket, men matte stack iväg till apoteket och jag blev ensam, men då kom Carola, Håkan, Agnes och Lisa. De var kul. Sedan har jag mest varit inne, blev ju ett jädrans regnväder. Nu räcker det.
Ska sova nu snart, blev ett lite rörigt inlägg, men spela roll då....  Husse kom hem nu ikväll, och vet ni va´han sa´...........BÅTEN LIGGER I VATTNET......JJIIIIPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII.
 
Så här låg jag och var lite lessen för båten inte låg i vattnet, jag ville ju åka båt ja´.
 
 
 
 Här är vi på en skogsprommis....
 
Jag får smaka grillad korv av Nisse, sedan hämtar vi vatten i brunnen, de´ä´så kallt och gott. Nisse guktig han.
 
Min Nisse............
 
Jaf och Tora vovven........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0