IDAG 4 ÅR SEDAN...................

som jag fick komma hem till min matte...och husse förstås. 8 veckor gammal. Matte sa att hon aldrig glömmer när hon kom till Smedjebacken och såg mig första gången på riktigt. ( hon hade sett mig på kort ). När hon kom in i dörren till Anneli, såg hon en massa valpar som tuttade på sin mamma, där var jag. Anneli hämtade mig och gav mig till matte och sa "de´här är din " , då höll matte på att smälla av, för hon tyckte jag var SSSÅÅÅÅÅÅÅ söt. Det är jag nu åsså, säger matte. Jag fick ligga med matte i sängen första natten, hon hade köpt en fin filt åt mig som jag fick ligga på , och vet ni...jag ligger fortfarande med matte i sängen varje natt. matte vill de. Så de´så. Det blev en jobbig resa hem till Valbo, för jag blev så åksjuk och kräktes på matte flera gånger, men det gjorde inget sa hon. Husse fick städa blien sedan. Så var det -16 grader så vi kunde ju inte stanna och rasta så långa stunder. Men hem kom vi, och gissa två som satt och väntade..Jo min mommo och moffa. Moffa hade legat några veckor på sjukhus och var rädd att han inte skulle få se mig, han kängtade så, men han fick komma hem dagen före. Han hade inte sovit på natten, för han bara längtade tills jag skulle komma. Mommo och moffa blev så jätteglad när jag kom in första gången, och den natten hade inte moffa sovit heller, för han bara låg och tänkte på mig och va söt jag var. och han längtade tills morgonen så jag fick komma in igen. Moffa hade väckt mommo första natten jag var hemma och sagt till mommo, att det var det bästa matte kunde investera i. Vi fick ialla fall drygt 3½ år tillsammans moffa och jag, mommo brukar jag få hälsa på ibland på servicehuset. Ikväll har Toravovven varit till mig igen, å fasen va¨kul vi har. Hon kanske skulle komma på torsdag i gen. Toras husse brukar spela nåt där dom har skrillor på sig och åker på en halkig is och jagar en boll eller va´de´är. Men hans lag hade vunnit stort. Nu ska nog matte och jag sova snart. Hon ska dra iväg till Gävle imorgon, och då blir jag ledsen. Men ja´kommer snart säger hon jämt, fast jag tycker hon är borta JÄTTELÄNGE. När hon kommer hem springer jag ut och möter henne vid bilen, och då blir det pusskalas. Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0